Pengikut

Jumaat, 6 Mei 2011


PENANTIAN SATU PENYIKSAAN



di perhentian ini 
kita berjanji setia
kau dan aku 
mematri sebuah ikatan kasih yang suci
yang lahir dari benih-benih cinta 
yang kita semaikan
dan lihatlah , pohon kasih kita 
layu sebelum berbunga
  gugur sebelum musim luruh
kumbang tidak lagi mengidam untuk hinggap 
diranting pohon kasih kita.

kau pergi 
tanpa meninggalkan kesan 
membiarkan aku sendirian,mati kelayuan 
 setiap detik dan waktu aku menanti kepulanganmu 
dengan penuh harapan , 
denagan penuh jiwa dan raga kerdil ku ini 
tapi 
sampai kapan , aku harus menanti 
dan terus menanti kepulanganmu


kalaulah kau tahu 
penantianku ini satu penyiksaan
setiap detik waktu bagai menghiris 
jasadku yang semakin lemah 
dimamah usia yang kian mendesah
namun aku harus tetap 
menongkah hidup ini 
 kerana aku sedar kau 
bukan lagi milik dunia ini
dunia kita dunia yang penuh 
fantasi dan fana

tuhan lebih menyanyangi 
dirimu
 aku hanya mampu 
berdoa , agar bahagia senantiasa 
di alam yang satu lagi 
dan suatu hari nanti 
 penantianku ini akan ber akhir jua
 dan kita akan sama-sama
menyirami pohon kasih kita 
yang telah rebah kebumi 
disaat kau , meninggalkanku keseoranggan
walaupun ku tahu 

penantian itu satu penyiksaan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan